Sprzedawanie usług hotelowych – jak to robić?

Trudność pracy w szeroko pojętej branży hotelarskiej jest przez wiele osób nieznośnie bagatelizowana. Mnóstwo ludzi uważa, że hotel umieszczony w dobrej lokalizacji będzie praktycznie sam na siebie zarabiał, a rezerwacje zaczną spływać do naszej skrzynki mailowej właściwie w nieskończoność. Osoba, choć trochę zapoznana z realiami, z całą pewnością może się w tym momencie co najwyżej popukać w czoło. Nigdy nie jest tak prosto, rezerwacje same z siebie przychodzą bowiem tylko do hoteli o bardzo wysokiej renomie, a przecież nie każdy hotel od razu staje się Hiltonem. Początkujący właściciele hoteli zazwyczaj popełniają nieznośnie dużo błędów, począwszy od założenia nieprzystępnej, nieintuicyjnej i amatorskiej strony internetowej, przez kontakt z klientem, który pozostawia wiele do życzenia, skończywszy na inwestowaniu siły i czasu w te zajęcia, które mogłoby szybko rozwiązać oprogramowanie hotelowe. Łatwo jest jednak krytykować, trudniej dać dobrą radę, więc to na radach należy się skupić.

Nie oceniaj książki po okładce?

Nie będzie odkrywczą osoba, która bezceremonialnie stwierdzi, że ludzie oceniają książki po okładce. To przywara całego mnóstwa ludzi i nie ma co się temu dziwić – nie każdemu chce się wynikać we wszystkie aspekty elementów swojej rzeczywistości, zwłaszcza w czasach współczesnych, kiedy ludzki umysł jest narażony na taką ilość bodźców, że jeśli coś nie jest bardzo ważne, to nie poświęci temu więcej niż minuty swojej uwagi. Dlatego pierwsza rada jest bardzo prosta – należy zadbać o to, by hotel prezentował się na zdjęciach nienagannie, a także zatrudnić dobrego programistę, by zadbał o stronę internetową.

Kontakt bezpośredni z klientem

Bezpośredni kontakt z klientem to natomiast inna para kaloszy. Początkujący właściciel hotelu bezsprzecznie nie da swojemu pracownikowi żadnej użytecznej rady, bo jest zdania, że wystarczy być po prostu miłym, żeby dobrze wykonywać swoją pracę. Tak absolutnie nie jest i dla poparcia tej tezy przywołam jedną z klasycznych metod kontaktu z klientem, która jest używana w mnóstwie hoteli.

Jeśli pisze do nas człowiek, który jest zainteresowany pokojem, ale nie wie którym, to należy mu zaoferować dokładnie trzy oferty – nie mniej i nie więcej. Należy zapewnić klientowi poczucie, że ma wybór, ale ten wybór nie może być przytłaczający. Bardzo rozsądnym pomysłem jest też pełne spersonalizowanie oferty, a jeśli klient wymieni swoje preferencje, to dopasowanie proponowanych pokoi i usług do jego potrzeb. Jeden zadowolony klient potrafi być lepszym narzędziem marketingowym od kampanii reklamowej w telewizji, więc należy doceniać jego opinię.

Co jeszcze?

Ostatnią kwestią jest oprogramowanie hotelowehttps://intelihotel.pl/blog/jak-sprzedawac-uslugi-hotelowe/. Niektórzy właściciele bagatelizują ten aspekt, a jest on w rzeczywistości bardzo ważny w każdym szanującym się hotelu. Oprogramowanie hotelowe to zestaw narzędzi, który umożliwi uczynienie naszego hotelu prawdziwie inteligentnym i intuicyjne zarządzanie poszczególnymi jego częściami.

Jak to wygląda w praktyce? Opcji jest mnóstwo, wymienić należy przede wszystkim zautomatyzowany system rezerwacji, który ułatwi rozmieszczanie gości, większe hotele mogą z kolei skorzystać z bardzo użytecznego systemu zarządzania hotelem w całości, a także personelem. W ostateczności oprogramowanie hotelowe zawiera również całą masę wskaźników, które znacząco ułatwią ocenienie efektywności podejmowanych przez nas wysiłków, a także wspomogą w planowaniu sensownych i strategicznych inwestycji w hotel, by jego renoma ciągle i sukcesywnie rosła, a klienci mogli go opuszczać w pełni ukontentowani i gotowi do polecania naszych usług swoim znajomym.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *