Pozycjonowanie stron internetowych orężem w walce o klientów

Tak jak niektórzy mówią, nie masz konta na Facebooku, nie istniejesz, tak samo można powiedzieć w konkteście biznesowym – nie masz stron internetowej, Twoja firma nie istnieje. Choć witryna internetowa jest niezbędna w dzisiejszych czasach, sama strona nie wystarczy. Aby być widocznym, musisz być wysoko w wyszukiwarce, a to zapewnia Ci pozycjonowanie stron internetowychhttp://testimo.pl/kampanie-seo-sem/pozycjonowanie/. Dlaczego są to niezbędne działania? Sprawdź w naszym tekście.

Pozycjonowanie stron internetowych orężem w walce o klientów

W dobie rozkwitu gospodarki prowadzenie biznesu w naszym kraju naprawdę się opłaca. Liczba firm rośnie lawinowo i nic nie zapowiada zmiany tego trendu. Pomimo korzystnych warunków pozyskanie i utrzymanie przy sobie klientów nie jest łatwe. O ile nasz biznes nie jest naprawdę wyjątkowy i nie wypełnia pewniej niszy, firmy stoczyć muszą zaciętą batalię nie tylko o klientów. W gąszczu podmiotów świadczących takie same lub bardzo podobne usługi ciężko zostać w ogóle zauważonym.

Internet nie tak przyjazny, jak się wydaje?

W walce o klientów firmy sporą część swoich działań marketingowych przeniosły do Internetu, który pozornie wydaje się idealnym medium umożliwiającym tak zwaną konwersję, która jest niczym innym, jak pozyskaniem nowych klientów poprzez przykucie ich uwagi i odpowiedź na ich specyficzne potrzeby. Wydawałoby się, że z racji wszechobecności Internetu w erze informacyjnej, w której większa część społeczeństwa podłączona jest do sieci przez całą dobę, jego wykorzystanie gwarantuje poszerzenie bazy klientów i dotarcie ze swoją ofertą do szerokich mas. Perspektywa ta jest niezwykle atrakcyjna także ze względu na koszty, gdyż wykorzystanie tego medium niesie ze sobą znaczne oszczędności w porównaniu do kampanii wykorzystujących media bardziej tradycyjne, a dotarcie do grupy docelowej wydaje się łatwe.

Pozycjonowanie stron internetowych – dla kogo?

W rzeczywistości jest to jednak iluzja, bo Internet przypomina wzburzony ocean, który wydaje się nie mieć granic, a w ogromnym szumie informacyjnym, bałaganie i gąszczu podobnych firm prowadzących mniej lub bardziej agresywne kampanie marketingowe, ciężko jest przykuć uwagę potencjalnego klienta. Czy to jednak oznacza, że nasze działania w tym zakresie będą skazane na niepowodzenie? Nic bardziej mylnego! Internet jest idealnym kanałem przekazu skutecznych komunikatów marketingowych, jednak zadanie to trzeba powierzyć specjalistom. Prowadząc biznes, z pewnością warto zainwestować w usługę, jaką jest pozycjonowanie stron internetowych, z którego korzystają podmioty różnej wielkości – od korporacji poprzez jednoosobowe działalności gospodarcze. O ile w przypadku stron tworzonych przez hobbystów lub niektóre małe podmioty gospodarcze, głównie te nastawione na pozyskiwanie klientów, będących członkami lokalnej społeczności, profesjonalne usługi pozycjonowania nie znajdują się na szczycie listy priorytetów, o tyle w przypadku biznesów, które ofertę swoją kierują do mas, konieczne jest w pełni profesjonalne podejście, gdyż każdy – nawet najmniejszy – błąd może przynieść konsekwencje w postaci mniejszej widoczności w sieci, a co za tym idzie – do utraty sporej liczby potencjalnych klientów, którzy skorzystają z usług konkurencji, gdyż zarówno biznes, jak i Internet nie znają pojęcia próżni.

Kilka słów o pozycjonowaniu stron internetowych

Na czym jednak polegać może pozycjonowanie stron internetowych? Pojęcie to oznacza nic innego, jak podniesienie pozycji naszej strony w rankingu konkretnej wyszukiwarki. Chociaż wiodącą wyszukiwarką jest oczywiście ta oferowana przez Google, warto też podjąć działania zapewniające widoczność w wynikach jej największego konkurenta, jakim jest Bing. Podstawowym sposobem na zapewnienie naszej stronie awansu w wyszukiwarce jest jej zoptymalizowanie pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimalization). Optymalizacja taka sprawi, że roboty wyszukiwarek postrzegać będą naszą stronę za wartościową i będącą odpowiedzią na konkretne pytania i potrzeby internautów wpisujących w wyszukiwarkę słowa i frazy kluczowe mające doprowadzić ich do stron odpowiadającym owym specyficznym potrzebom. Nie bez znaczenie jest też pozycjonowane lokalne, gdyż wyszukiwarki dopasowują wyniki wyszukiwania do zapytań internautów. Jeżeli zadba się o ten aspekt pozycjonowania, możemy trafić ze swoim przekazem do klientów, którzy potencjalnie mogą być najbardziej zainteresowani naszą ofertą. Samo pozycjonowanie jest składową znacznie większej całości określanej jako SEM (ang. Search Engine Marketing). Sam ruch na stronie nie gwarantuje bowiem pozyskania klientów. Aby doszło do konwersji, naszą stronę muszą odwiedzić osoby, które rzeczywiście są zainteresowane tym, co mamy im do zaoferowania, a kiedy już na nią trafią, musi ona wywrzeć na tyle pozytywne wrażenie, aby chcieli na niej zostać i w efekcie z naszej oferty skorzystać. Nie bez znaczenia jest też linkbuilding, czyli pozyskiwanie wartościowych z punktu widzenia wyszukiwarek linków, które przyczynią się do postrzegania naszej strony jako autorytatywnego źródła informacji, co automatycznie podbije jej pozycję w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie stron internetowych jest więc procesem niezwykle złożonym, którym z pewnością powinni zająć się specjaliści. Niektóre formy decydują się na samodzielny wysiłek w kierunku pozycjonowania, jednak bez specjalistycznej wiedzy i doświadczenia jest on najczęściej skazany na porażkę. Ogromną sztuką jest też stworzenie zawartości wartościowej zarówno dla robotów, jak i dla ludzi, o czym często się zapomina, tworząc strony-potworki, które być może są w stanie osiągnąć wysoka pozycję w wyszukiwarce, jednak taki triumf jest zazwyczaj niezwykle krótkotrwały, gdyż coraz skuteczniejsze algorytmy potrafią ustalić, czy strona jest użyteczna także dla ludzi. Tym bardziej internauci odwiedzający naszą stronę w mig zorientują się, czy komunikat marketingowy do nich skierowany jest naturalny i czy rzeczywiście będziemy w stanie zaspokoić ich potrzeby. Znalezienie złotego środka jest zadaniem, które najlepiej zrealizuje zespół specjalistów.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *