System zarządzania hotelem – profesjonalne zarządzanie

Elektronika, informatyka i inne skomplikowane urządzenia, których zasad działania często nie znamy, umożliwiają nam codziennie szybsze przemieszczanie się czy zapewniają bezpieczeństwo.Jednym z rozwiązań, które pomaga nam w życiu jest system zarządzania hotelemwww.automatykahotelowa.pl. Sprawdź, do czego się przyda.

W czym nam to pomaga?

Pytanie raczej nie brzmi, w czym może nam pomóc dzisiejsza technologia, a raczej gdzie jej potrzebujemy, ponieważ jej rozwój jest na tak wysokim poziomie, że chyba nie ma sfery życia, w której nie można jej zastosować. Szpitale, szkoły, samochody, urzędy, hotele, wszędzie tam działają pewne urządzenia, połączone z systemami ułatwiającymi zarządzanie nimi, co w konsekwencji tworzy jeden spójnie działający organizm.

Weźmy na przykład system zarządzania hotelem.

Taki system może usprawnić działanie hotelu, ułatwi pracę obsłudze czy nawet podniesie jej wydajność, co może prowadzić do redukcji kosztów związanych z zatrudnieniem dużej ilości pracowników.

Czy wszędzie jest tak samo?

Oczywiście, że nie. Każdy hotel w zależności od swojej wielkości, jakości świadczonych usług, czyli tak zwanych gwiazdek, czy nawet ilości pokoi będzie potrzebował czegoś innego. System zarządzania hotelem jest tworzony bezpośrednio pod klienta, który wybiera poszczególne elementy, które ma on obejmować. Można to porównać do puzzli, ponieważ klient wybiera poszczególne części, które w konsekwencji zostaną zaprogramowane, złożone i zamontowane przez grupę profesjonalistów, aby stworzyć idealnie działający system.

Na czym to tak naprawdę polega?

To trudne pytanie, ponieważ odpowiedź jest tak złożona, jak sam system zarządzania hotelem. Może on obejmować najbardziej podstawowe sfery życia hotelu takie jak elektroniczne zamki, czy alarmy zabezpieczające aż po szereg takich czujników i funkcji jak obecność gościa w pokoju, czy centralne sterowanie całym układem wentylacji. Zastosowania i możliwości są nieograniczone i z pewnością upraszczają pewne codzienne czynności zarówno gościom, jak i personelowi. Nie raz pewnie zdarzyło się, że serwis sprzątający wchodził, kiedy goście byli jeszcze w pokoju. To sytuacja niezręczna, a w przypadku bardzo wymagających gości jedna z wielu, która może negatywnie wpływać na ocenę hotelu. Przy zastosowaniu czujnika obecności gościa w pokoju taka sytuacja nie miałby miejsca z tego względu, że serwis posiadałby informację o tym, czy pokój jest pusty, czy też nie i nie wchodziłby na tak zwanego czuja. Kolejnym elementem jest na przykład panel życzeń gości, który nie wymaga wychodzenia z pokoju czy nawet dzwonienia do recepcji wystarczy nacisnąć przycisk, a zamówimy sobie kawę, sprzątanie czy pomoc przy wyniesieniu bagażu z pokoju hotelowego.

Tylko dla gości?

Oczywiście, że system ten nie ułatwia życia, tylko gościom, ale przede wszystkim osobom zarządzającym hotelem. Menadżerom, kierownikom czy nawet samemu właścicielowi, który może być w danym momencie na drugim końcu świata. Jak to możliwe? Dzięki oprogramowaniu, które pozwala zarządzać wszystkim w sposób zdalny i wystarczy jedynie połączenie z siecią. System kamer, mierników temperatury czy nawet ilości zajętych miejsc parkingowych wszystko to można zobaczyć i sprawdzić online oczywiście należy podkreślić, że dane są przesyłane w czasie rzeczywistym, co pozwala na ewentualną szybką reakcję w ważnych sprawach.

Jak widać ten system nie przyda się w malutkim rodzinnym hoteliku, jednakże jeśli ktoś chce prowadzić duży, sprawnie działający hotel to system ten jest niezbędny.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *