Jak wybrać program do obsługi zarządzanie siecią hoteli?

Nowoczesne hotele wymagają odpowiedniego oprogramowania, koordynującego pracę wszystkich płaszczyzn składających się na obsługę klienta zgodnie z założeniami. Programów tego typu jest dość dużo, jednym z nich jest InteliHotel – http://www.intelihotel.pl/blog/wybrac-program-zarzadzania-siecia-hoteli/ – dlatego też stając przed wyborem najlepszego można niejednokrotnie poczuć się dość zagubionym. Na co należy zwrócić uwagę?

Wygodny w obsłudze

Aplikacja tego typu będzie najprawdopodobniej używana przez wielu różnych pracowników. Znalezienie programu łatwego w obsłudze pozwoli zaoszczędzić na szkoleniach i długotrwałym uczeniu się wszystkich funkcjonalności. Im bardziej przejrzysty interfejs, tym bardziej prawdopodobne będzie szybkie opanowanie możliwości oprogramowania w związku z każdą jego funkcją.

Różnorodne funkcje w jednym programie

Nowoczesny program do obsługi hotelu bardzo często ma tzw. budowę molekularną. Oznacza to, że na jedną większą aplikację składa się wiele mniejszych, z których każda dotyczy innego aspektu. Przykładowo, jako takie moduły czy molekuły wymienić można na przykład oprogramowanie dla recepcjonistów, dla personelu, kontrolę dostępu do różnych wejść, pomieszczeń, program do kuchni, do fakturowania… Jest bardzo dużo możliwości. Podczas decydowania się na konkretną aplikację trzeba sprawdzić, czy akurat one oferuje te funkcje, jakich potrzebuje dany hotel. Niekiedy można rezygnować z niektórych funkcji i tym samym zapłacić znacznie mniej za całość. Z reguły nie ma to znaczenia dla jakości działania programu jako takiego, jak również dla głównego modułu, który można porównać do jednostki centralnej. Za pomocą takiego modułu kontroluje się pracę wszystkich mniejszych molekuł, definiuje uprawnienia pozostałych użytkowników programu oraz sprawdza, co zostało zrobione/zmienione itd.

Kontrolowanie finansów

Ponieważ finanse to jedna z ważniejszych kwestii w każdej branży, trzeba zainwestować w oprogramowanie posiadające również funkcje do obsługi kwestii finansowych. Aplikacja powinna współpracować z wieloma starszymi wersjami podobnych programów, umożliwiać łatwe generowanie raportów czy wskaźników, wykonywanie analiz i zestawień, obsługę księgową, tworzenie rozliczeń i faktur. Bardzo cenną „umiejętnością” programu jest też funkcja tworzenia budżetów na miesiąc, kwartał czy rok. Dzięki możliwości planowania za pomocą budżetów łatwiej wygospodarować oszczędności lub zobaczyć, w którym miejscu trzeba przyciąć koszty (są też specjalne moduły wspierające ocenę opłacalności wielu aspektów pracy hotelu).

Podsumowanie

Nowoczesny program do obsługi hotelu okazuje się aplikacją typu „wszystko w jednym”. Za taką formę programu odpowiada jego molekularna budowa, przez co łatwo jest skonfigurować oprogramowanie odnośnie potrzeb i oczekiwań. Łatwość obsługi i przejrzystość interfejsu będzie kluczowa podczas przyuczania nowych użytkowników – w hotelu zdarzają się szybkie rotacje zatrudnionych, więc im szybciej będą mogli nauczyć się posługiwać funkcjami programu, tym lepiej. W aplikacji nie powinno zabraknąć modułów do kontrolowania budżetu i planowania wydatków.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *